Tip:
vagon de călători
Subtip:
Vagon tip clasa II din trenul de epocă „Călugăreni”

Descriere: Bunul constituie o mărturie istorică de la sfârșitul secolului XIX-lea și începutul secolului XX care a circulat pe prima cale ferată din Principatele Unite (Filaret-Giurgiu) și este legat de circulația unor personalități pe calea ferată: Regele Carol I, Țarul Alexandru al II-lea și Marele Duce Nicolae al Rusiei. Cu acest tren în timpul Războiului de Independență (1877-1878) au fost transportate elemente ale Corpului 14 și 15 din Armata Rusă. La 4 aprilie 1944 cele patru vagoane ale Trenului „Călugăreni” au fost distruse de bombardamentul din București. Vagonul a fost reconstruit la Atelierele C.F.R. Grivița București în anii 1993-1994 și a fost reamenajat în anul 2004 tot la Atelierele C.F.R. Grivița București.


Deţinător
Societatea Feroviară de Turism S.F.T. - C.F.R. S.A.
Domeniu
Știință și tehnică
Datare
1869
Școală
Ashbury Railway Carriage and Iron Company Ltd Manchester, Anglia
Material/Tehnică (text)
oțel; fontă; lemn; textile; tapițerie; turnare; forjare; prelucrare prin așchiere
Dimensiuni
L: 7,29 m; G: 7 t: V: 30 km/h; ecartament normal
Fișă întocmită de
Bellu, Gheorghe
Fişă verificată de
Bellu, Gheorghe
Nr. inventar
B231
Ordin de clasare
2883/31.12.2015 - Tezaur; Poziţia 12 Descarca PDF