Descriere: Din punct de vedere compozițional, acest tablou este caracteristic pentru portretistica de aparat genoveză din secolul al XVII-lea, în bună măsură tributară unor tipologii introduse la Genova de Peter Paul Rubens și Antoon Van Dyck, în anii 1605–27. În vasta galerie de portrete de patricieni genovezi pictate de cei doi maeștri flamanzi, este destul de frecventă reprezentarea personajului ca figură întreagă, într-un spațiu gândit scenografic, alături de un personaj subordonat, precum un fiu sau o fiică, un paj sau o slujnică. Astfel de personaje, de dimensiuni reduse în raport cu subiectul principal, aveau rolul de a-l evidenția pe acesta ca părinte sau stăpân, fiind totodată un factor de animare a scenei. În majoritatea portretelor de acest tip, cei doi protagoniști par a interacționa într-un mod abia sugerat prin gestică, uneori mediat de obiecte – ca buchetul de flori din tabloul de față –, interacțiune ce nu afectează însă rigiditatea posturii personajului principal, considerată în mod convențional o marcă a statutului.