Descriere: La 1 iulie 1875 editorul francez Alfred Cadart editează lucrarea cu numărul 297, "L'Odalisque aux perles", o gravură de interpretare a lui Aman după propia-i pictură, "Odaliscă", aflată la Muzeul de Artă din Cluj. Nu există o anumită ordine pe care artistul a urmat-o în ceea ce privește execuția inițială, a gravurilor sau a picturilor sale. Atent și precis în tot ceea ce întreprindea și mai ales pasionat de această artă nouă și codificată, care era pentru el gravura, Theodor Aman și-a inscripționat atent gravurile de interpretare, semnalând prin "a pictat" (pinxit) ori de câte ori a lucrat după pictură. Interesul lui Aman față de subiectele exotice, se focalizează în "L'Odalisque aux perles" în prezentarea unui Orient colorat și seducător, misterios și fascinant, pe care artistul îl cunoaște din interior, din viața de zi cu zi. În buna tradiție a pictorilor orientaliști pe care îi admira la saloanele pariziene, a lui Gerome spre exemplu, Aman dezvăluie din secretele seraiului, apelând la un tip de frumusețe feminin, opulent și voluptuos în care recunoaștem, transfigurate, trăsăturile soției, Ana Aman. Preocupat de detalii, Aman și-a alcătuit și o recuzită de atelier, din care nu lipsea, alături de șaluri spectaculoase, mobilierul oriental, măsuța scundă, cu intarsii de sidef, oglinda cu incrustații, și tablaua cu narghilea.