Descriere: Tipul personajului reprezentat bust, într-o fereastră cu ancadrament semicircular de piatră și însoțit de accesorii care fac trimitere la funcția sa socială, derivă din modele ale creațiilor lui Frans van Mieris cel Batrân și, mai ales, Gerard Dou (în cazul acestuia cu referință pregnantă la lucrarea Trompetistul de la Muzeul Luvru din Paris). Conceput ca un tablou de cabinet de mici dimensiuni, urmărind obținerea unor efecte decorativ-descriptive pe gustul clientelei burgheze, lucrarea de la Sibiu vădește aplicația artistului în acest sens; pot fi semnalate, astfel, căutarea prețiozităților cromatice (la costum) sau transcrierea pedantă a unor infime detalii (la dantela mânecilor, la instrumentul de suflat sau la caietul de note muzicale). O variantă a acestui tablou se păstrează la Staatliches Museum din Schwerin. Theodor von Frimmel (1894) comentează piesa de la Sibiu ca pe o copie a acesteia. M. Csaki (1909), B.J.A. Renckens (corespondență, Haga, 1962), T. lonescu (1964) și I. Kuznetov (opinie verbală, Sibiu, 1974) o consideră însă drept un original. J.M. Tassel (opinie verbală, Sibiu, 1990) reconfirmă ipoteza lui Frimmel.