Descriere: În perioada când activa la Florența, Charles Townley a realizat desenele după șapte din autoportretele artiștilor aflate în Galeria Medici. Ulterior a gravat în “maniera neagră” unul din celebrele autoportrete ale lui Rembrandt, pictat între 1633-1634. Charles Townley a gravat această lucrare în colecția Gerini, când se afla încă la Florența, apoi la întoarcerea spre țara natală, s-a oprit la Berlin. Aici, placa a fost editată și imprimată, la 1 martie 1778 de Jean Marc Pascal. Succesul de care se bucurau portretele artiștilor celebri, l-a determinat pe editor să imprime un tiraj mare, ceea ce în cazul mezzo-tintei, duce la uzura rapidă a plăcii. Imprimările după placa uzată nu mai păstrează întreaga gamă de tonuri intermediare, atât de caracteristice acestei tehnici. Stampa din colecția sibiană este imprimată după placa deja uzată. Fondul vibrat inițial, menit să redea cât mai exact tonalitatea picturii rembrandtiene, este în exemplarul nostru, aproape nediferențiat valoric. Veșmântul faldat, dar mai ales platoșa, sunt reduse la câteva tonuri, luminile părând din această cauză, izolate într-o masă amorfă. Figura este mai bine păstrată. Gravorul a transpus în tonuri gradate volumele și contrastele catifelate de clar-obscur, specifice maestrului olandez.