Descriere: Natură moartă cu obiecte și fructe. Pe suprafața unei mese zugrăvită în tonuri predominante de ocru, se distinge central o taviță răsturnată cu fața în jos (brun închis spre negru, cu ușoare accente de albastru cobalt, ocru și roșu), iar la stânga, parțial vizibil (1/2), un vas de lut smălțuit (albastru închis la exterior, cu ușoare reflexe verzui). Pe dosul tăviței și răsfirate împrejurul ei, unsprezece mere mici, rotunde, precumpănitor roșii-galbene, cu excepția unui singur măr verde și a altuia roșu. În fundal, o draperie în nuanțe stinse, surdinizate, împodobită cu motive liniare, ușor zigzagate. Raport cromatic cald-rece și complementar. Execuție liberă și dezinvoltă, plină de nerv, culorile fiind așternute pe pânză în straturi succesive, cu împăstări expresive la nivelul motivului. Lucrul în pensulă este alternat cu cel în cuțit de paletă. Semnat dreapta jos, cu brun închis: „Tonitza”. Nedatat. Pe verso, însemnare manuscrisă dreapta sus, cu albastru închis: „P. 247” (înglobată într-un cadru liniar simplu) și etichetă confecționată manual, lipită stânga sus, cu adnotări în creion: „Mu Cluj / Natură statică mere”. Pe verso, localizate pe șasiu, însemnări manuscrise: dreapta jos, ușor spre mijloc, cu negru: „P.C. 90. / XXX VI / 6” și dreapta sus, ușor spre mijloc, cu negru: „M.A. 1392 / Tonitza: Natură moartă”; etichetă confecționată manual, lipită pe brațul drept al șasiului, în imediata proximitate a colțului din dreapta sus, cu adnotări în tuș negru: „Nr. inv. 1392 / TONITZA / Natură moartă” și ștampila triunghiulară a Muzeului de Artă Cluj-Napoca, cu cerneală roșie, localizată pe brațul stâng al șasiului, în proximitatea colțului din stânga sus. Pe verso-ul ramei, însemnări manuscrise: în colțul din dreapta jos, cu negru (răsturnat): „1392”, iar cu albastru închis (răsturnat și subliniat): „XIXXX”; stânga jos, cu negru: „1392”; stânga lateral, localizată pe bra țul stâng, în proximitatea colțului din stânga jos al ramei, cu pix roșu: „MA / 1392” și eticheta Muzeului de Artă Cluj (model tipizat) atestând prezența lucrării în expoziția „Pictură modernă românească” (Muzeul de Artă Cluj-Napoca, 15 februarie – 15 martie 2008), lipită în partea superioară a bra țului stâng al ramei.