Descriere: Tăvița utilitară cu decorație în bezorelief clasicizant, de formă ovală, este concepută după principiul unui dualism în echilibru dimamic, prin prezența celor două toarte așezate într-o falsă simetrie. Tematic vorbind, artistul inspirat din mitologie și arta clasică gracă, ilustrează sincretismul cultural al unei societăți industriale în dezvoltare, cu toate căutările posibilităților de comunicare, a tensiunilor sociale provenite din neconcordanța regnurilor, a mediilor culturale, în lupta pentru dominație. Astfel printr-o fină modelare a diversității lumii acvatice, se pot desluși semnificațiile și simbolurile unui dialog între vietățile marine, cu cele de apă dulce. Platoul elegant, împodobit la bază cu un nufăr (lb. lat. Nympheae Lotus) în dialog cu o larvă, pe margini, mâner cu frunze de acant (lb. lat. Acanthus Spinosus, din sudul Europei, având rol pur decorativ), prezintă central o sirenă, având la spate un putto cu aripi de libelulă, amintind imaginile picturale renascentiste ale Venerei și Cupido. De astă dată însă, sirena ghemuită într-o scoică din familia cardiide (lb. lat. Cardium Costatum, pe malurile Senegalului) ce simbolizează imperiul inimii, având la baza imaginii nufărul ca simbol al spiritualității, contrar accepțiunilor mitologice antice grecești, precum de atragere din partea sirenei, prin melodii fermecătoare a marinarilor spre zonele primejdioase, aceasta ridică mâna stângă, oprind categoric înaintarea unei libelule mascul în poziție copulativă. Libelula este insectă acvatică prădătoare din ordinul odonatelor, subordin Anisoptera. Arhipeleagul Japoniei având forma de libelulă, în același timp libelula fiind și simbol național japonez, libelula este simbol al bărbăției și curajului.