Tip:
motor
Subtip:
Motor de avion

Descriere: Motorul IAR 1000 A de mare putere cu ardere internă în patru timpi, cu 14 cilindri în dublă stea, răcire cu aer, puterea totală 1140 CP la turația de 2.500 rotații pe minut și la presiunea de admisie de 935 mm coloană de mercur, având gradul de compresie 6,14 și o greutate specifică de 0,675 kg/CP. Motorul deținea compresor care restabilea puterea până la altitudinea de 3.600 m (antrenat mecanic) cu reductor. Este primul motor de avion românesc de mare putere care a trecut cu succes toate probele de omologare, dând rezultate excelente. A echipat avionul de vânătoare românesc IAR - 80, fabricat într-un număr de 200 de exemplare. Datorită performanțelor sale, dar în special vitezei atinse, acest avion dotat cu motorul IAR 1000 A a fost plasat pe locul patru în lume în anul 1940. A mai echipat avioanele IAR 81, IAR 39 și IAR 47.


Domeniu
Știință și tehnică
Datare
Circa 1939
Școală
I.A.R. Brașov
Material/Tehnică (text)
oțel; aluminiu; fontă
Dimensiuni
L: 145 cm; Ø: 125 cm
Fișă întocmită de
Cristofor, Camelia-Teodora
Fişă verificată de
Hochhauser, Ronald-Otto
Nr. inventar
3651
Ordin de clasare
2043/26.01.2007 - Tezaur; Poziţia 1 Descarca PDF