Descriere: Lungimea totală de la gură până la marginea posterioară a cascabelului este de 130 cm, de unde deducem conform tabelului de mai sus că piesa avea un calibru de 24 de pounzi. Țeava piesei din colecția Muzeului Marinei Române este de formă tronconică, cu baza spre culată, unde are un diametru de 34 de centimetri, gura țevii înregistrând cu tot cu pereții 17 cm. Țeava prezintă 3 inele de ranforsare unul spre gura țevii, unul la mijloc și unul la culată. Lângă primul inel de ranforsare dinspre gura țevii, se află un astragal. Ultimul inel descrie camera de ardere sau camera culatei. În partea de deasupra a acestuia se află un orificiu care comunică prin intermediul unui canal circular foarte îngust cu camera de ardere. Orificiul este încadrat de un dreptunghi cu laturile de 12,5 cm pe 5,5 cm, aflându-se poziționat la 3,5 cm de baza inferioară a dreptunghiului. Piesa este turnată în fontă și apoi sfredelită pe interior la rece. Porțiunea de scobitură din interiorul țevii are o lungime de 104 cm din care 98 cm au formă cilindrică, ultimii 6 centimetri fiind evazați spre exterior în mod specific caronadelor. Această tehnică aplicată pieselor din categoria în discuție folosea la înlesnirea procedeului încărcării armei pe la gura țevii cu proiectilul aferent. În final, calibrul interior la buza gurii țevii este de 15 cm. Diametrul interior al țevii pe porțiunea cilindrică este de 11 cm. Acest model de caronadă, este cunoscut în epocă și sub denumirea de gunadă, denumire survenită în urma schimbării modalității de susținere pe afet. În schimbul tijei inferioare pe care se sprijină în mod normal caronada, s-a optat pentru aplicarea a doi umeri laterali după modelul tunurilor lungi. Acești umeri se află poziționați în regiunea mediană a țevii având un diametru de 11,5 cm și o lungime de 11-13 cm. În partea posterioară se găsesc inelul de ancorare, șurubul de elvație și cascabelul de formă sferică. Inelul de ancorare are un diametru interior de 6 cm, iar diametrul cascabelului are 11 cm. Șurubul de elevație specific pieselor de câmp are introdusă în interior o bară de fier cu caneluri executate pe măsura canelurilor șurubului. Această bară nu aparține piesei originale ci este reconstituită. Șurubul de elevație este conectat de pintenul cascabelului rpintr-un sistem din două chingi semisferice prinse în câte două șuruburi cu piuliță de fiecare parte a pintenului. De asemenea menționăm că afetul mobil este o încercare de reconstituire a modelului din epocă. Este puțin probabil ca afetul original să arate în acest fel, deoarece este știut faptul că una din caracteristicile de bază ale caronadei era afetul fix compus din două piese ce culisau pe un sistem de șine la recul. Există mențiuni ale unor afete mobile folosite de sloopere sau de navele de comerț ce aveau în dotare și câteva caronade pentru autoapărare, însă acest tip de afet nu era disponibil decât pentru caronade nu și pentru gunade, cum este cazul piesei noastre. De asemenea trebuie meționat că acel afet era construit din lemn nu din fontă.