Descriere: Tipul de chermesă prezent în această lucrare este foarte des întâlnit în creația lui Joost Cornelisz Droochsloot, artistul modificând, de la o variantă la alta, doar câteva componente ale compoziției (care s-a bucurat de o notabilă vogă în epocă, fiind întâlnită și în repertoriul unor cunoscuți pictori de gen flamanzi, ca de pildă David Teniers cel Tânăr). Bazată pe succesiunea unor grupuri de țărani pe axa unei ulițe sătești, compunerea narează cu particular umor - din care nu lipsesc inflexiunile caricatural-iconice - multiplele și previzibilele stări ale unei astfel de petreceri: dansul, conversația, jocul, cearta, beția, etc. însumarea, în fapt, a unor episoade cotidiene legate de un atare eveniment mistic se face printr-o rezolvare picturală care amintește ecouri ale sistemului de compartimentare tipic scenei de gen (desfășurate în peisaj) din Țările de Jos din secolul al XVI-lea: privirea condusă spre fundal în etape și pe direcții oblice. La Droochsloot însă, după primele două planuri, se atenuează interesul pentru individualizarea grupurilor, care, astfel, devin simple elemente de decor. Artistul ramâne unul dintre cei mai de seamă reprezentanți ai viziunii panoramice a scenelor de gen din pictura amintitelor provincii, continuând în acest sens o linie ilustră, compusă, între alții, de David Vinckboons, Jacob Savery, Hans Bol, Esaias van de Velde, Adriaen van de Venne, Pieter de Bloot sau Adriaen van Ostade. Sub aspect cromatic, Droochsloot preferă familia brunurilor și verzurilor, în care integrează tonuri de roșu, ocru, galben stins, albastru. Pensulația abilă mai ales în schițarea fizionomiilor și gesturilor, aduce meștesșugite accente în derulare acestei ample și extrem de populate chermese. Theodor von Frimmel (1894) este primul care identifică semnătura și îi notează actuala paternitate. Semnat și datat stânga, către mijloc: J.C. Drooch...Sloo...1646.