Description: Lucrarea respectă strict identitatea fizionomiei personajului. Ca factură și mod de interpretare, se simte, mai mult decât în alte opere, influența clasicilor romantismului francez, într-o viziune care definește o nuanță din spiritualitatea complexă a personajului. Modelajul larg și puternic susține această operă, remarcabilă prin captarea vieții. Poetul, contemporan cu sculptorul, i-a pozat acestuia între 1883-1886 pentru mai multe portrete - replici și variante, realizate în diferite materiale. În patrimoniul muzeului au existat șapte portrete: - un exemplar în teracotă (1883), provenit de la Academia Română și transferat în 1966 la Muzeul din Baia Mare; - o replică a acestui exemplar achiziționată în 1956 și transferată în 1966 Universității din București; - o altă replică, datată 1883, achiziționată în 1961; - o variantă în teracotă, achiziționată în 1956 și transferată în 1966 Muzeului de Artă din Timișoara; - un bust în teracotă, datat 1885, donat de Biblioteca Centrală Universitară din București; - un bust în marmură transferat de la Muzeul Al. St. Georges, în 1949; - portretul propus pentru clasare, transferat în 1949 de la Muzeul Toma Stelian. Se mai cunosc: - un bust în bronz, datat 1884, la Muzeul de Artă din Brașov; - un exemplar în teracotă la Muzeul Teatrului Național; - un bust în bronz și unul în marmură, reprezentându-l pe poet bătrân, datat 1886, la Muzeul Colecțiilor de Artă. Semnat și datat spate stg: I. Georgescu/1884. Inscripție față pe postament: V. Alecsandri.