• Baze de date online:
  • Arheologie
  • Etnografie
  • Monumente
  • Muzee
  • Carte
  • Arte interpretative

pictură - Klimt, Gustav. Johann Georg, principe de Hohenzollern

pictură - Klimt, Gustav; Johann Georg, principe de Hohenzollern - Muzeul Naţional Peleş - SINAIA (Patrimoniul Cultural National Mobil din Romania. Ordin de clasare: 2680/11.06.2003 - Tezaur)

Deţinător / Owner *
* la data clasării / at the time of listing
Domeniu / Domain
Artă plastică
Nr. inventar / Accession number
7231/PS131
Tip / Type
pictură
Autor/Emitent / Author/Issuer
Klimt, Gustav
Titlu/Subtip / Title/Subtype
Johann Georg, principe de Hohenzollern
Material
ulei pe pânză
Tehnică / Technique
pictare
Material/Tehnică (text)/ Material/Technique (text)
ulei pe pânză; pictare
Datare / Dating
1883 - 1885
Fişă întocmită de / Record made by
Hortopan, Mircea
Ordin de clasare / Listing order
2680/11.06.2003 - Tezaur
Poziţia 24
Descriere / Description
 
Lucrarea îl reprezintă pe primul membru din familia de Hohenzollern ce a purtat titlul de principe, motiv pentru care capătă o valoare simbolică deosebită pentru regele Carol I al României, comanditarul acestui portret. Personajul este un bărbat între două vârste, reprezentat frontal, al cărui chip cu trăsături elegante este marcat de calviţie şi încadrat de o barbă roşcată. Este îmbrăcat într-o armură strălucitoare decorată cu motive aurii, iar pe umeri poartă mantia cu mâneci bufante bordată cu zibelină şi ornată cu strălucitoare broderii de culoare brună şi aurie. Cu mâna dreaptă ţine sceptrul princiar, o frumoasă piesă de orfevrărie renascentistă, în timp ce sub braţul stâng ţine coiful. Silueta elegantă se profilează pe o draperie de culoare sângerie, bogată în falduri, lăsând să se întrevadă un colţ de natură. Cele două steme amplasate la partea inferioară a pânzei reprezintă însemnele familiilor Hohenzollern şi Salm. Este o lucrare nesemnată, atribuită însă lui Gustav Klimt. Ştiinţa punerii în pagină, preţiozitatea materiei picturale, savanta regie luministică şi acurateţea în redarea detaliilor de armură, înrudesc acest tablou cu celelalte două efigii executate de Gustav Klimt, ce flanchează pe acela al lui Johann Georg. Compararea celor trei opere indică paternitatea lui Klimt, în cazul acestui portret. Inscripţia la partea inferioară, cu galben: JOHANN GEORG (1623)