Într-un interior cu deschidere spre un peisaj exterior, Maria stă îngenuncheată, în reculegere, după ce a primit vestea naşterii Fiului. Arhanghelul Gabriel, cu un crin în mână, părăseşte scena, pe nori, privind peste umăr. Deasupra capului Mariei se revarsă lumina trimisă de porumbelul Duhului Sfânt. Dumnezeu Tatăl este reprezentat în atitudine orantă, în nori, înconjurat de grupuri de heruvimi. În dreapta jos, pe un piedestal văzut în perspectivă este reprezentat blazonul ducelui d’Albret, Emmanuel-Théodose de La Tour d'Auvergne (1643–1715), canonic şi decan al catedralei din Liège, ulterior cardinal de Bouillon, căruia i-a fost dedicată stampa. Compoziţia se bazează pe textul citat în latină: „Iată, fecioara va rămâne însărcinată, va naşte un fiu, iar numele său va fi Emanuel” (Isaia. 7).
